Vis enkelt innlegg
Gammel 18-11-10, 23:53   #1
misslinda
Medlem

misslinda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Hardanger
Alder: 42
misslinda er en juvelmisslinda er en juvelmisslinda er en juvel

Har fått en helt ny gutt i hus!

Jeg er bare sååå glad om dagen.. Har så lyst å dele denne historien med dere !!

For ca 5 uker siden bestemte jeg meg for å legge om kostholdet til meg og min 8 åring med ADD. Jeg begynte å kjøpe inn alt vi trengte, inkludert boka, kjernesunn familie og de to tilleggsbøkene med oppskrifter. Bestilte masse varer på internett og satt i gang. I tillegg så kutta jeg ut ritalin til han..

Nå, etter 3 uker kan jeg ikke begynne å beskrive forandringen på både han og meg! Jeg har fått en gutt som smiler hele dagen, gleder seg til å legge seg og sovner med en gang(kunne ligge i timesvis før å prøve å sove før), er mye mer oppmerksom, og han spiser masse mat. Han har alltid spist som en fugl, altså, han kunne komme hjem fra en dag på skolen å ha spist en hav brødskive på en hel dag fra kl 8-16. Nå kan han spise opptil 5 skiver med hjemmelaga brød, pluss masse frukt og grønnsaker i løpet av en skoledag.
Han var deprimert i perioder og kunne ha en nærmest apatisk tilstand. Bare stivna foran tv, og huska ikke hva han hadde sett på engang etterpå. Han snakka ikke med folk, stengte alt av følelser inne og gjorde meg nærmest deprimert.

Jeg var på foreldresamtale på skolen på mandag og der har de sett stor forskjell på kun 3 uker. Han har begynt å delta i timen på skolen, noe han aldri har gjort før, ikke før han begynte på ritalin engang, han leste til og med høyt for hele klassen på eget initiativ og rekker opp hånda når læreren spør om noen vet! Han smiler fra morgen til kveld, og er kjempeinteressert i alt vi baker og lager her hjemme.

Er det virkelig mulig å forandre en liten gutt sååå mye på så liten tid spør jeg meg selv.. og Ja!!! Det er mulig. Vi har fått ett helt nytt liv og i tillegg så har jeg gått ned vel 3 kg nå, så her skal vi fortsette i samme løype i all tid fremover !!

Vi er ikke så ekstreme som kjernesunn familie. Kjøper for eksempel ikke kjøtt og grønnsaker/frukt økologisk slik som de gjør, men det funker for det!! Når en enslig mor med 100% jobb, 50% studier i tillegg til at jeg er forhandler i perfect home, klarer å gjennomføre dette, så tror jeg at alle skal kunne klare det