Vis enkelt innlegg
Gammel 19-11-10, 23:17   #2
sæterjenta
Medlem

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Akershus
Alder: 50
sæterjenta er på en erverdig vei

Sv: Kviseproblem(hormoner?mat?)

Opprinnelig lagt inn av Opheliia, her.

Kan mørk sjokolade og pepsi max (i litt for stor dose..over lengre tid..) påvirke kviser? Da spør jeg ikke etter noen medisinsk avklaring, trenger ikke å være begrunna med forskning, men kun fra egne erfaringer.

Jeg har nemlig fått de kviseutbruddene. Det er så j**** vondt! Store kviser som er delvis "underjordiske"...

Har alltid hatt litt problemer med kviser, sånn litt mer enn bare tenåringshud. Det eneste som har hjulpet er tetracyclin (?), før jeg prøvde det har jeg prøvd utrolig mye, både reseptfritt, på resept, hudpleiebehandlinger/fruktsyrebehandling ++ Ganske mye penger med andre ord.....men tetracyclin hjalp, det tok ikke bort alt, men masse. Jeg så ikke ut når jeg var 16 år Etter noen måneder på antibiotika så jeg etterhvert normal ut. Men nå har det begynt å komme tilbake Og nå er jeg jo kommet i den alderen hvor det burde ha begynt å gå bort

Skal ta en liten "rens" i kostholdet, selv om jeg spiser lavkarbo ser jeg at jeg har latt meg selv falle litt i fella med å spise for mye av f.eks mørk sjokolade og pepsi max. Ikke bra....om det er en tilfeldighet at jeg har fått mye mer kviser kan jo hende..Så, er det noen som egentlig har en kommentar på dette?

Jeg vil bare ønske deg lykke til, for slikt er slitsomt. Fikk mine først når jeg var 18 og sliter fortsatt. Det som hjalp meg best var p-piller, type Diane, men måtte slutte med de. Har også merket at de få ukene jeg har gått på lavkarbo har hjulpet vesentlig på hvor betent det blir. Hvor mye brus/sjokolade påvirker har jeg fundert på også, uten å bli mye klokere av det. Dattera mi på 13 blir verre etter helgene, så noen sammenheng i godteri/brus er det nok hos henne.

Desembertrening 295/1000
sæterjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse - lavkarbo Svar med sitat