Vis enkelt innlegg
Gammel 20-11-10, 17:35   #5
Opheliia
Seniormedlem

Opheliia sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 35
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Sv: Kviseproblem(hormoner?mat?)

Opprinnelig lagt inn av sæterjenta, her.

Hmmm...du sier noe der, ang p-piller og depresjon. Tenkte ikke på det da, men ser nå at jeg faktisk var i dårligere i forhold til depresjoner selv når jeg gikk på dem. Aldri tenkt over før.

Forøvrig har jeg vært hjulpet før av homøopat, fikk noe som tok bort de dypeste betennelsene. Var vel på din alder da. Har prøvd det meste, men det er ikke så lett å få bukt med. Nå går jeg til akupunktør, og når jeg fikk noe som skulle stabilisere kroppen og også stimulere stoffskiftet så ble huden litt bedre.

Tror ikke det skal være noe problem å få tetracyklin. Jeg behøvde bare spørre. Såframt du ikke sliter med nyrer, for det kan visst være ganske belastende på de. Forøvrig kan det være lurt å få i seg melkesyrebakterier når du bruker de, da de kan forstyrre den naturlige bakteriefloraen nedentil og skape kløe, og melkesyrebakterier kan motvirke noe av problemet.

Ellers vil jeg tipse deg på hudpleie fra Cliniq, om du ikke har noe du er fornøyd med i dag. Har bare prøvd noen uker foreløpig, men ser ut til å ha en positiv virkning.

Jeg tenkte ikke over det med depresjon mens jeg gikk på p-piller, men rett før jeg slutta så gikk det opp for meg at "herregud, jeg har vært helt forferdelig etter jeg startet på disse". Det var helt grusomt Jeg fikk selvmordstanker og alt det der. Og i og med at jeg faktisk har noen behov for prevansjon what so ever så droppa jeg p-piller, selv om det hjalp på menssyklusen og smerter. Bare det å kutte dem ut gjorde at jeg forandret meg merkbart - sliter fortsatt, men det går ikke ann å sammenligne meg med hvordan jeg var da og hvordan jeg er nå! Det er NULL selvmordstanker til stede (heldigvis), selvskading er ikke noe problem lenger og joda, jeg har fortsatt tegn til depresjon og angst, men det er faktisk mulig å leve!

Så det tror jeg er veldig viktig å være mer tydelig på, når unge jenter starter på p-piller, uansett hvorfor de starter på dem. Og familien/de nærmeste vennene burde vite det når jenter starter, jeg sa jo ikke et pip til noen om dette her (bodde på hybel), så det var ikke noen som kunne observere forandringene på meg, men har du muligheten til å at andre kan observere deg så ville jeg definitivt fortalt det. For når en selv er midt oppi det så legger en ikke alltid merke til forandringene, før det har gått for langt

Jeg visste jo på forhånd at noen reagerer slik på p-piller, men det var ikke noe jeg fikk vite sånn veldig tydelig på helsestasjonen/hos legen. De sjekka blodtrykket, that's it.

Akupunktur o.l kan jeg jo teste ut, men det er vel relativt dyrt? Pr dags dato har jeg ikke råd til den type behandling iallefall... har ikke råd til noe som helst spesiell behandling..men jeg har ikke problemer med nyrer eller noe, så da skal jeg takle tetracyklin greit, gjorde det iallefall forrige gang. Men lurt det du nevner ang melkesyrebakterier, det visste jeg ikke forrige gang..og endte opp med kløe

Jeg bruker Babor sine produkter, er veldig fornøyd med dem, men min venninne prata om et annet merke jeg må prøve, hun er hudpleier, så det var et de hadde der hun jobber. Er hun som har skaffa meg Babor også - greit med slike venner Så det skal jeg sjekke ut når jeg drar hjem på juleferien. Det skulle være naturlige produkter og veldig bra for kviser. Men også hun sa at jeg bør bare dra til legen for å få tetracyklin igjen, fordi uansett om jeg bruker renseprodukter eller ei, forandrer kostholdet o.l så vil det nok ikke være nok til å gi meg en effekt på kvisene....