Sv: Kjærlighet og forhold ; hvordan få det livsvarig?
Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.
Kjærlighet er ingen følelse. Følelser er i forandring hele tiden. Det hele kommer an på viljen. Vil du , og om hun vil også, ja, så er dere sammen. Så enkelt. Da setter dere inn det som trengs der det trengs for at det skal funke. Om en av dere kommer i tvil om den andre er verdt å satse på, ja, så raser forholdet sammen også i mangel på input. Jeg er glad du vil det skal vare. Og håper din kjæreste vil det samme.
Selv om du virker "litt mot kjærligheten" så er det du skriver ganske viktig, føler jeg iallefall. Jeg er også helt sikker på at hvis begge vil så går det, jada, en møter hindringer, vi har alt møtt hindringer, selv om vi bare har vært sammen 2 år, men vi har da kommer oss gjennom dem og hvorfor skal vi ikke klare det i fremtiden? Hvis begge vil så går det, det tror jeg...
Mellon; Jeg har også tenkt den tanken av og til, den der med "ingen andre noensinne", men det er jo bare tåpelig å vie tid til å tenke slik. Hvorfor skal vi/jeg gå rundt å tro at noen andre er bedre enn den personen jeg alt har? Ja, ok, jeg har aldri vært sammen med noen andre, så jeg kan jo aldri si aldri, men jeg har heller ikke behov for det. Jeg ser at mange som etter type 3-5-7 partnere skulle ønske de ikke hadde hatt dem, når de har funnet den personen som er "the one", så jeg ser heller på det som en positiv ting, at jeg ikke har vært sammen med andre. Både når det gjelder det ene og det andre... Dessuten tenker jeg litt slik at hva hvis jeg hadde gått ut av dette forholdet, møter ei anna ei og så viser det seg at hun jeg var sammen med var den jeg virkelig ville vært sammen med, man kan ikke bare gå tilbake og si at man angrer, det er liksom ikke noe man sette på pause og vende tilbake til etter litt "fritid" ute i verden med andre Fungerer ikke slik som et pc-spill eller playstation.....