Vis enkelt innlegg
Gammel 22-11-10, 12:31   #23
Vibeke-67
Seniormedlem

Vibeke-67 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 57
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Hva kan hindre deg i å gå opp igjen slik så mange gjør etter slanking?

Opprinnelig lagt inn av Mr. Muscle, her.

Være aktiv (ikke nødvendigvis treningsnarkoman på et helsestudio) og spise sunt. Så enkelt (eller vanskelig) er det faktisk. Dropp posen med smash hver kveld. To pizzastykker i stedet for en hel pizza etc. Kvitt deg med stress og andre psykiske lidelser som kan ha forårsaket en spisetrang.

Hm... jeg ble ikke overvektig pga psykiske lidelser og overspising, men pga hormonforstyrrelser (PCOS)
Jeg trente mye mer for 25 kg siden enn jeg gjør nå, og spiste mye mindre enn jeg gjør nå. Så det er faktisk ikke så enkelt tror jeg nei.
Men man må være påpasselig med det som i første omgang forårsaket overvekten. Jeg for min del lever etter Fedon Lindbergs prinsipper og lever lavglykemisk. Kostholdet er tilpasset en aktiv hverdag, og passer fint for hele familien. En gang i halvåret går jeg til kontroll hos legen min på Lindbergklinikken. Og da kommer jeg til å justere om jeg har gått opp i vekt/fett, eller få en bekreftelse på at alt går bra.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat