Vis enkelt innlegg
Gammel 22-11-10, 20:59   #43
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva kan hindre deg i å gå opp igjen slik så mange gjør etter slanking?

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

Nellie, jeg skjønner egentlig ikke hva du ønsker å formidle i denne tråden jeg. Noen skriver om sine erfaringer, og andre igjen kan skrive at for meg er det ikke slik, men på en annen måte.
Det kan selvfølgelig hende at mange blir overvektige av å spise for mye. Mange blir nok det, kanskje de kun lever på Burgere, pommes og cola. Og selvfølgelig er det da en viktig erkjennelse å komme fram til at man går ned ved å kutte ut dette og at man ikke går opp igjen ved å la være å spise dette.
Men jeg tror faktisk at det for de aller fleste handler om en årsak til at man velger å spise så feil da.
Det kan være opplysning, at man faktisk ikke vet bedre, dårlig råd eller at man ikke gidder annet. Men jeg tror faktisk at for de fleste her inne handler det om andre årsaker.

Og jeg tror at ved å erkjenne hvorfor man ble overvektig er en viktig erkjennelse for å klare å holde vekta. For mange kan kanskje denne erkjennelsen være litt tøff? Jeg vet ikke siden det for meg handler om noe helt annet enn psykiske årsaker som spiseforstyrrelser og annet.

Hun ønsker å formidle at det går an å bli overvektig bare fordi du har blitt overvektig - for noen, ikke alle. Uten at det ligger noen spesiell årsak bak det. Vanskeligere er det ikke.

Jeg levde på baguette, cola og pølse på shell-dietten. Ispedde dette litt potetgull og sjokolade og lite vanlig mat. Jeg har tenkt og tenkt og tenkt på dette, og vettu hva, det INGEN spesiell årsak bak at jeg spiste sånn bortsett fra at jeg HATER å lage mat selv. Og det gjør jeg fortsatt i dag. Fortsatt handler jeg mesteparten av min mat ferdiglaget nettopp av denne årsaken, forskjellen er nå at jeg handler mye salat og mye rent, grilla kjøtt istede for f.eks lasange eller lapskaus.

For mange som lever sånn så er det ene og alene årsaken at man rett og slett ikke gidder å lage mat selv, dessuten smaker sånn mat mye bedre og det tar mye kortere tid.

Man må ikke analysere spisevaner og levesett opp og ned i mente, noen ganger er det enkle det beste, nær sagt. Det er selvsagt tragisk for de som ikke greier å kontrollere seg når de spiser karber. Jeg syns det er veldig vondt på deres vegne, for karbohydrater er dessverre veldig godt. Men det at noen har denne cravingen må ikke forskyves på alle andre overvektige.

Personlig greier jeg å kontrollere meg og gå ned i vekt på høykarbo også, og karbohydrater metter ekstremt godt på meg. Jeg spiser ikke mye karbohydrater til daglig for jeg greier ikke å trene på det drivstoffet, dessuten vet jeg jo at det ikke er bra for meg. Noen her responderer jo helt utrolig dårlig på karbohydrater, og det er egentlig litt surt for det utelukker en del fra kosten. Noen her responderer dog ikke i det hele tatt eller veldig godt på karbohydrater uten cravings. La dem ha det uten å få ett "sykdomsstempel" trødd over huet

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat