Vis enkelt innlegg
Gammel 23-11-10, 10:32   #13
Chantelle
Medlem

Chantelle sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Skien
Chantelle er en juvelChantelle er en juvelChantelle er en juvel

Sv: Ingen forandring utover vekt

lett å tro at vi har ikke har fulgt "dietten" riktig? ikke fått inn nok fett?
DET STEMMER IKKE FOR MEG. Jeg fulgte i noen mnd Skaldeman og Optimal Ernæring, og lå mellom 70-80 % kcal fra fett(skrev inn tabell hver dag).

Jeg var mye trøtt, og gikk opp RASKT i vekt(1 kg i uka) i 8 uker. Nei jeg var ikke undervektig i utgangspunktet...jeg fikk også MYE mer celluliter og jeg kunne tydlig se fett% av kroppen min øke. men EN ting forandret seg litt: det dempet søthungeren.

Det bare bekrefter at vi er forskjellige og ikke ment å at alle passer inn i samme boksen.
Jeg tror at i mitt tilfellet så er det dårlig kombinasjon lavt blodtrykk, lavt blodsukker og ME-diagnose(altså lite trening/aktivitet på meg) og for mye stress(være mye alene hjemme..uten jobb etc).
sannsynligvis for lite magesyre og enzymer til å førdøye feks kjøtt. rødt kjøtt setter seg "fast" i tarmene mine...bedre m kylling og fisk, men da får jeg ikke så mye fett.
så konklusjon: spise etter din stoffskifte, ta hensyn til ubalanse i fordøyelse(her må jeg spise endel raw food, bløtlegge/spire nøtter etc).

fremdeles på lavkarbo, men en Fedon-lignende diett(minus soya, melkeprodukter, gluten, fruktose). ligger ca 50-80 karboer pr dag. jeg får mer søtsug av frukten, men har mer energi og lettere fordøyelse etc... begynt å trene igjen også... ME glipper stadig litt taket på meg...og det er fint

Chantelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kjernesunn/lav GI/raw Svar med sitat