Vis enkelt innlegg
Gammel 23-11-10, 17:09   #46
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hva kan hindre deg i å gå opp igjen slik så mange gjør etter slanking?

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

Nellie, jeg skjønner egentlig ikke hva du ønsker å formidle i denne tråden jeg. Noen skriver om sine erfaringer, og andre igjen kan skrive at for meg er det ikke slik, men på en annen måte.
Det kan selvfølgelig hende at mange blir overvektige av å spise for mye. Mange blir nok det, kanskje de kun lever på Burgere, pommes og cola. Og selvfølgelig er det da en viktig erkjennelse å komme fram til at man går ned ved å kutte ut dette og at man ikke går opp igjen ved å la være å spise dette.
Men jeg tror faktisk at det for de aller fleste handler om en årsak til at man velger å spise så feil da.
Det kan være opplysning, at man faktisk ikke vet bedre, dårlig råd eller at man ikke gidder annet. Men jeg tror faktisk at for de fleste her inne handler det om andre årsaker.

Og jeg tror at ved å erkjenne hvorfor man ble overvektig er en viktig erkjennelse for å klare å holde vekta. For mange kan kanskje denne erkjennelsen være litt tøff? Jeg vet ikke siden det for meg handler om noe helt annet enn psykiske årsaker som spiseforstyrrelser og annet.

Det jeg prøvde å si et par innlegg over her var at jeg hadde misforstått og REGNA med at han skrev om segselv Og at det derfor var litt dumt, i mine øyne, å si til han at; "neida. du har ikke blitt feit fordi at du har spist for mye, du har blitt feit av grunner du ikke kan styre" Synes det er en uting at folk ikke skal få lov til bare ha gått opp fordi at de har spist for mye. Er tross alt STOR forskjell på å ha vært overvektige hele livet og å gå opp 10 kilo over sommeren fordi at man har spist for mye grillmat.

Men ser jo at han skrev litt "generellt", så la/legger meg flat

Jeg er all for å erkjenne HVORFOR man har blitt overvektig. Men jeg har mer vinkling på de psykiske grunnene og ikke de fysiske "kreftene" karbohydrater har på folk. Sier ikke at de ikke finnes, men synes at ALLE går rundt og ikke tåler karbohydrater og det er dem alene som har fått dem opp i vekt. Ikke noe annet. Ikke noe følelser eller noenting. Bare KARBOHYDRATENE.

Gjelder sikkert for veldig mange. Gjelder ikke for meg. Jeg vet hvorfor jeg er som jeg er og det er ikke karbohydratenes mektige tak altså. Desverre! Da hadde det jo bare vært til å kutte dem ut, så hadde jeg blitt tynn som en strek (etter mye jobb). Tror NEPPE jeg er noe unikt tilfelle, så derfor kjemper jeg litt for at folk skal få lov til å legge på seg av andre grunner enn fordi at de ikke tåler karbohydrater

Og grunnen til at det ble diskutert HER er at jeg trodde han sa at han skulle holde vekta ved å "ta litt tak" også ble fortalt at "Neeei, det er ikke bare for deg å ta tak, for hos deg er det helt andre ting som styrer" Men det var jo bare den sletne hjernen min som mistforstod. Uansett må vel være lov å vike litt fra HI?