Vis enkelt innlegg
Gammel 23-11-10, 18:06   #1
kennygirl
Seniormedlem

kennygirl sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 38
kennygirl er ny på veien

Vinterdepresjon

Hver eneste høst kommer denne grusomme depresjonen snikende og inntar kroppen min. Prøver å forebygge ved å ta vitaminer, trene og ta sol, men ingenting hjelper. For noen år siden investerte jeg i en dagslyslampe som hjelper litt, men ikke så mye som jeg hadde håpet på.

Orker rett og slett ikke å gjøre noe som helst. Det er et ork bare å vaske ei maskin med klær. I sommer og høst har jeg vært flink å gå tur, men det har gradvis avtatt. Er for tiden arbeisledig, så veldig lite jeg MÅ gjøre.
Dagene består stort sett i å ligge på sofaen, sitte på pc'en og se tv.

Men det værste er at jeg er så sulten! Har hele tiden lyst å spise noe, magen rumler og jeg har mest lyst å bestille en stor pizza.
Gikk på ketolyse i vår/sommer og var aldri sulten. Spiste desverre høykarbomat i noen måneder, men starta med spis deg slank for 2 uker siden. Sultfølelsen har enda ikke gått bort. Har spist litt mer mat de siste dagen for jeg holdt rett og slett ikke ut sultfølelsen.

Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Det kommer til å bli en lang vinter hvis det skal fortsette som nå. Jeg er sur og irritabel, trett hele tiden og SULTEN!

Noen som har erfaring med vinterdepresjon eller tips til hvordan jeg kan få tilbake litt energi???

kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat