Sv: Vinterdepresjon
Opprinnelig lagt inn av sæterjenta, her.
Vet selv hva depresjon og manglende energi er. Vet at det er to ting som er alfa omega for at jeg skal fungere. Det ene er nok søvn, og på rett tid av døgnet. Få en god døgnrytme, og bruk vekkerklokke om du må. Det andre er å komme meg ut på tur. Trenger ikke å være så utrolig lang tur, men jo lengre jo bedre om man orker. Prøv å få litt rytme og gode vaner i hverdagen. Selv om du kanskje ikke har så mye å gjøre, så føles det godt å få det gjort.
Når det gjelder mat så har jeg faktisk fått det mye bedre på lavkarbo. Jeg blir rett og slett sulten av karbohydrater. Spiste en salat i går og en halvtime etterpå var jeg mye mer sulten enn jeg var før jeg spiste 
Opprinnelig lagt inn av Manina, her.
Etter det jeg har forstått, så har Spisdegslank relativt små måltider og er kalorirestriktive. De inneholder altså lite fett i forhold til annen ketogen mat. Da er det ikke rart at du stadig går sulten.
Jeg skjønner at du har lite tiltakslyst og overskudd til å lage maten selv, men om du kunne gå inn for det i for eksempel et par uker og prøve deg på noe skikkelig lavkarbo med enkel matlaging i første omgang, så kan det hende at det vil gi deg et energiløft. Du har altså gått på dette opplegget i et par uker, etter å ha spist høykarbo i noen måneder. Da kan det være at du ikke gir kroppen din nok energi til å kvitte seg med alt som høykarbokostholdet har påført den.
Du skriver også at du har prøvd sol og lysterapi, og det er bra! 
Enig i at å gå tur er bra, helst i dagslys. Og fyll på med lystbetonte gjøremål!
Ellers... noen ganger kan det også være noe som trenger å ses på, enten fra fortida, eller i tilværelsen her og nå. Hvis du tenker at det kan ligge noe under som trenger å bearbeides, kan det være greit å snakke med noen om det. Men om det gjelder deg, vet jeg jo ikke. 
Lykke til!
Opprinnelig lagt inn av Fofa, her.
Hva med å supplere med Cocosa og fløte i kaffen/teen din? Da får du i deg en god mengde med ekstra fett på en superenkel måte. Det er ikke bare bare å skulle lage mat hver dag når man føler seg som du gjør...
Håper du føler deg bedre snart!!
Klem fra meg
Tusen takk for svar!! Skal prøve alle forslagene dere har kommet med!
Får begynne med Ketolyse igjen. Følte meg veldig bra på den maten. Det er tross allt viktigere å føle seg bra enn å gå ned mange kilo. Får ta tiden til hjelp, så forsvinner vel kiloene etterhvert 
Skal være streng med meg selv framover, få faste sove rutiner og gå tur hver dag...
Veldig godt å få forståelse og gode råd når en føler seg helt på bånn 

|