Vis enkelt innlegg
Gammel 23-11-10, 20:08   #39
emilia
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 40
emilia er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor bruker så mange kunstig søtning?

Opprinnelig lagt inn av Mille89, her.

Det er flere som har sagt det før, men selv tenker jeg også en ting av gangen. Jeg går på en relativt streng diett hvor det brukes en del søtstoffer, og vet med meg selv at dette hadde vært utrolig vanskelig uten disse. Om lettbrusen hjelper meg å holde meg unna sjokoladeplaten tror jeg nok det er en større helseverdi for meg.
Slutter først med sukker og pasta og brød og øl og frukt (som jo er sukker,,,), så tar jeg søtstoffer etterhvert, når jeg er trygg nok på kostholdet

Nerthus: jeg kommer nok til å bruke søtstoffer lengre enn 15 mnd endring tar tid!

Forresten så har selleri hjulpet meg et par ganger søtsuget har vært på sitt værste.

MEN, det er absolutt et poeng at man skal tenke over hva man putter i seg selv om det ikke påvirker blodsukkeret. Men det er jo mange ting som er naturlig som ikke er bra, sukker for eksempel?

Mitt poeng er jo at sjokoladeplaten vil ikke friste deg engang hvis du går over til naturlig søtning med lav GI, så en diett som dette vil gå LANGT lettere. Jeg har selv gått fra å være den største godterjunkien til å utelukkende velge sunne produkter når jeg handler, fordi usunt ikke frister lenger. Jeg slanker meg ikke, men kuttet sukker/kunstig søtning da jeg ble klar over helserisikoen. At søtsuget forsvant såpass fort og lett, og at jeg fikk så lyst på sunn mat - det hadde jeg aldri trodd! Sukker og kunstig søtning bedøver smakssansene våre, så å gå på en diett med sukkerbehov må jo være et mareritt.

emilia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ikke sukker og kunstig søtning, lite gluten og melk, noe raw food og supermat, moderat lavkarbo Svar med sitat