Sv: Student med lavt matbudsjett
he he kjenner meg igjen her
nå for tiden er det jo tilbud på ribbe, som det jo går an å tilbrede som kotelett (som du ikke trenger å bruke mange timer på).
Bacon og egg er bra ja =) Når det gjelder krydder, hva med å lage egen? Tipper det er taco det er snakk om her? Tacokrydder innoholder i tillegg en del sukker. her er oppskrift: http://forum.lavkarbo.no/showthread....ht=tacokrydder
Tydligvis er hindu sitt krydder også uten =) Og da slipper man jo å kjøpe nytt hver gang.
På rema blant annet finnes 5kilos pakker meg frossne kyllingvinger/bryst, dette er ganske billig, og greit å ha i frysen på slutten av mnd!
På kiwi er det jo gjerne litt billigere grønnsaker, grunnet denne "kampanjen" deres?(ikke helt sikker her) Hodekål funker fint i en salat med litt tomat og gjerne litt rosiner, et hode holder til flere salater.
Havregryn med store flak er jo en vinner for slitne lommebøker. Spiser ikke dette selv men med melk og noen nøtter blir det jo proteiner i også?
Mandler og andre nøtter finnes mange steder ganske billig. Gjerne innvandrerbutikker og slikt. Lett måte å få i seg proteiner på (et eple og noen mandler funker jo bra som mellommåltid).
På rema tusen får du strimlet svinekjøtt 300gram for 20 kroner, vips to middager(eller en og en halv da kanskje).
Har selv fått tips om soyabønner som et billig alternativ, men har ikke vært sprek nok til å prøve dette selv. tipper dette fås tak i i større butikker?
Men det er neimen ikke lett å leve billig og sunt. Sliter med det selv gitt. Prøver å følge med på tilbud osv. Lykke til! Kan si ifra om jeg kommer på noe mer.

|