Vis enkelt innlegg
Gammel 22-06-05, 20:14   #7
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Jeg skjønner ikkeno', jeg... Jeg bruker olje - til og med fiskeolje (Lipolar)uten at jeg kjenner noen rar smak. Akkurat nå har jeg en olivenolje som er fæl - *yuck* - men jeg kan jo ikke kaste den, så jeg bruker den i smoothie. Kjenner ingenting hvis jeg ikke tar i veldig mye. (Jeg HAR veldig gode smaksløker altså )

Jeg har ALLTID vann i smoothien for å tynne den ut så den kan drikkes med sugerør. Det er ikke noen forskjell på smaken nei... (det er jo VANN...? )

Derimot har jeg funnet ut at man bør ha i en del bær i forhold til de andre ingrediensene, f eks tre egg med 100 g bær blir ikke så godt. Men du har jo temmelig mye bær i, da, så...

Synes absolutt smoothie er best med søtstoff i - bruker litt Stevia jeg. Ellers minner det ganske mye om syrligheten i kulturmelk - ganske godt, men det er en "aquired taste".

Dette bruker jeg:

100 g frosne bringebær (eller en blanding av bringebær, blåbær og jordbær + vaniljeessens - )
En dæsj olje (ca 2 ss?) (blanding av olivenolje og Lipolar)
To egg
Litt vann
En måleskje Stevia

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat