Vis enkelt innlegg
Gammel 25-11-10, 09:00   #47
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: En liten soya-diskusjon...

Pasteuriseringen skal også ha noe å si for bakteriebalansen i melka slik at vi ikke utnytter den skikkelig. Blir skremt jeg når jeg ser at barn får drikke litervis med melk hver dag for det er jo så sunt. Er mange voksne som også super melk som en kalv, har udefinerte plager også når de kutter på melka blir de bedre. Kumelk er for kalver, enkelt og greit.

Har faktisk hørt at i USA har de begynt å selge upasteurisert/uhomogenisert melk i enkelte helsekostbutikker. Jeg kjenner heldigvis bønder slik at jeg kan få melk rett fra tanken, selv om de strengt tatt ikke har lov til det

Jeg kan ikke drikke kartongmelk da sitter jeg på ramma med noen helt utrolige magekramper , men tankmelk og fløte går fint i moderate mengder. Jeg er akkurat som katten nemlig, Katter skal heller ikke ha melk, men kan få litt fløte og melk rett fra kua.

Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat