Vis enkelt innlegg
Gammel 25-11-10, 09:04   #9
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Hjemmelaget peanøttsmør?

Opprinnelig lagt inn av aatinka, her.

Jeg mener jeg lagde det til ungene da de var små. Jeg mener jeg kjøpte vanlige salte peanøtter og kjørte dem i food-prosessor sammen med litt olje. Og så hakket jeg noen peanøtter og hadde oppi til slutt for å få litt biter å tygge på hvis de liker det. Og det er da salt i vanlig peanøttsmør også(?)

Salt og masse annet gøff, ihvertfall i de billige typene . De aller fleste nøttesmørene (mandel, peanøtt, valnøtt osv) som jeg har funnet består av ristede nøtter, salt og olje, og i en del tilfeller andre skumle ting

Sikkert bedre å lage det selv for da vet man jo hva som er oppi. Har tenkt å lage mandelsmør selv for det elsker jeg. Kjøper pt på den lokale økologiske butikken og det er bare mandler, salt og olje og det er så godt. Tar en klatt på en ts og går og sutter på når jeg fyser på noe - NAM

Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat