Vis enkelt innlegg
Gammel 25-11-10, 09:47   #10
blucher
Seniormedlem

Medlem siden: Aug 2010
blucher er på en erverdig vei

Sv: Julebord/jul hva gjør jeg?

Jeg tenker at julebord er ypperlig når man er på lavkarbokur, jeg! Som regel er det jo koldtbord, og da kan man spise en masse gode saker! Ihvertfall holde seg unna poteter, brød, pasta, ris - men det har jeg nesten aldri spist på julebord likevel. Litt usikker på om det blir like lett å holde seg unna potetsalat og waldorfsalat, jeg elsker spesielt waldorfsalat! Tenker å spise eggerøre, røkelaks, spekemat, ribbe, medisterkaker, roastbiff, majones, rømme (spørs om det er litt mye lettvarianter rundt omkring?, litt salat - joda, jeg kjenner jeg kommer nok til å bli mett!
Jeg er dog litt bekymret for dessertbordet, da! Er det noen som vet om hoteller pleier å ha noen lavkarbovarianter av desserter? Pleier det å være mye sukker f.eks. i multekrem? Jeg synes det blir litt sært å ikke spise noenting... Man kan selvsagt forsyne seg grovt av ostefatet istedet!
Blir litt verre på det julebordet der det pleier å være juletallerken, kjenner jeg, men heldigvis pleier vi å få forsyne oss selv der, men er redd det kommer til å se litt kjedelig ut på tallerkenen med bare ribbe og medisterkake... Freshe opp med bittelitt tyttebærsyltetøy? (Sikkert sukker der også, blæh)
Liker uansett ikke øl og brus, pleier å drikke farris og hvitvin, så det skal jeg fortsette med. Drinker etterpå har jeg også som regel vært forsiktig med. Elsker irish coffee, da, men hvordan er det med det hvis man ber om en uten sukker? Sånn 'ferdigkrem på boks' er vel ikke helt bra?
Må kanskje bestemme seg litt for hvor nidkjær man skal/må/kan/bør være før julebordet?
Jeg kommer i alle fall IKKE til å spise meg opp på karber, men bare holde meg mest mulig unna det hele veien, så tror jeg det kommer til å gå superfint!

blucher er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman-inspirert, egenkomponert Svar med sitat