Vis enkelt innlegg
Gammel 25-11-10, 16:25   #246
jegerjenta
Seniormedlem

jegerjenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Hedmark
Alder: 64
jegerjenta er virkelig snilljegerjenta er virkelig snilljegerjenta er virkelig snilljegerjenta er virkelig snilljegerjenta er virkelig snill

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Zillah, her.

OK. Spørsmål.
Utgangspunkt: har ein hals eg strikkar som er heilt ufancy, rette masker på rundpinne. Var veldig nøgd med det (enda det eigentleg skulle bli lue, men den blei for vid) og begynte å bli klar for å felle av. Men så kjøpte eg meg ei jakke som ikkje er kneppa heilt opp i halsen (går i v-form m jakkeslag øverst).
Behov: Altså ville det vore veldig kjekt om eg kunne strikke denne halsen slik at den gikk litt ned over bringa i tillegg til kun halspartiet (evt over skuldrene).
Problem: Eg kan kun strikke rett. Eg kan ikkje lese oppskrifter. (Og det hjelper uansett så lite ettersom eg ikkje kan strikke avanserte masker.) Basically like flink som da eg var 6 år.

Lar det seg gjere vha enkel auking av maskevidden, og vil det gi god nok passform? Tips, råd?

Tror det skulle la seg gjøre det Hvis du øker jevnt fordelt f.eks seks ganger på en omgang. Så gjentar du økningen på samme plassen hver andre eller tredje omgang. Da vil du få halsen vid nok til å gå utover skuldre og nedover rygg/bringe Tror jeg

OG når du har gjørt det, så vet du at det er ikke så veldig vanskelig å følge et mønster For mønstrene er ikke verre enn den beskrivelsen du har fått nå

Lykke til

jegerjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat