Vis enkelt innlegg
Gammel 26-11-10, 12:41   #12
drodla
Gjest

Sv: Stigmatiserende fra VG Vektklubben

Jeg er på VK. Meldt meg faktisk inn der igjen da jeg begynte på lavkarbo. For jeg synes fortsatt databasen, dagboken osv er bra. Det forenkler ting for meg litt.
Det er ikke så rart at medlemmer i VK får sånne svar som det vi ser her. De har valgt en retning innenfor kosthold og vektnedgang, og må jo nesten holde seg til den.

Jeg har vært medlem på VK lenge og har tatt de første kiloene på den filosofien. Og så lenge jeg holdt meg til den, var jeg både mett og full av overskudd. Gikk ned tredve kilo på den måten. Men når man skal ned mye, så er det så ubegripelig vanskelig å holde seg innenfor. Og de fleste her vet vel en del om blodsukkerfall osv. Så jeg gikk opp igjen halvparten før jeg tok grep igjen.

Jeg er ikke i tvil om at et kosthold med mer fett og mindre karbo er best for kroppen, men for sterkt overvektige vil enhver omlegging være til det bedre. Derfor er jeg ikke enig i alt peset VK får. De følger den filosofien som majoriteten av helseeliten har anbefalt i årevis.

At det er penger i det er det lite tvil om. Men det er det da i alle andre retinger også. Og her inne promoteres ketolyse.no ganske aktivt. Mye penger der også.

Det eneste som virkelig, virkelig, veldig og voldsomt provoserer meg, er når VG bruker journalistikken sin for å promotere VK. Når de DER, utenfor klubben skriver artikler om at fett er farlig og karbohydrater viktig osv. DA blir jeg sinna. Skjult agenda er ikke bra, spesielt ikke innenfor journalistikken.

Svar med sitat