Vis enkelt innlegg
Gammel 27-11-10, 10:13   #1
Nordpia
Juniormedlem

Nordpia sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Trondheim
Nordpia er på en erverdig vei
Lightbulb

Helt ny i gamet

Heihei
Jeg er en kvinne på 32 år, som nå skal starte en prosess med vektreduksjon. Tanken er å jobbe godt med å holde meg til lavkarbo fram til jul. Ingen planer om å ta av i julen (ikke noen stor kakespiser likevel), men litt god mat tenker jeg å unne meg. Bare holde meg vekk fra karbobombene. Deretter skal jeg jobbe på med full styrke i januar og framover. "Rome wasn't build in a day", og jeg regner ikke med å bli en sylfide tvert. Men etter hvert så håper jeg...

Jeg ønsker å gå ned 35 kg på sikt (25 er det jeg håper å klare i første omgang), så veien er ganske lang, men motivasjonen og håpet om å klare det er bedre enn noen gang før. Er inne i en prosess nå med å lære meg hvilken type mat jeg kan og ikke kan spise. Er rimelig kresen i matveien, så det er uten tvil en utfordring. Krever god planlegging. Blir nok å alliere meg med noen Atkins-barer, som jeg kan ta en bit av innimellom, dersom det skulle bli behov. Kjøkkenvekten står imidlertid framme, slik at jeg lett kan måle og regne ut inntak av karbs. Spennende tider foran meg.

Ketose virker som veien å gå, men jeg ser at noen kurer legger opp til inntak av mer karbs enn andre. Noen som kan svare på hva som egentlig er smertegrensen for inntak av karbs uten å gå ut av ketose?

Har forresten lest en del av historiene her inne, og kjenner jeg blir motivert av alle som har lyktes så godt over tid før meg!

Forhåpningsfull hilsen fra Nordpia

Nordpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat