Vis enkelt innlegg
Gammel 27-11-10, 14:04   #267
Lava
Seniormedlem

Lava sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Zillah, her.

OK. Spørsmål.
Utgangspunkt: har ein hals eg strikkar som er heilt ufancy, rette masker på rundpinne. Var veldig nøgd med det (enda det eigentleg skulle bli lue, men den blei for vid) og begynte å bli klar for å felle av. Men så kjøpte eg meg ei jakke som ikkje er kneppa heilt opp i halsen (går i v-form m jakkeslag øverst).
Behov: Altså ville det vore veldig kjekt om eg kunne strikke denne halsen slik at den gikk litt ned over bringa i tillegg til kun halspartiet (evt over skuldrene).
Problem: Eg kan kun strikke rett. Eg kan ikkje lese oppskrifter. (Og det hjelper uansett så lite ettersom eg ikkje kan strikke avanserte masker.) Basically like flink som da eg var 6 år.

Lar det seg gjere vha enkel auking av maskevidden, og vil det gi god nok passform? Tips, råd?

Fikk bare lyst å si at du kan jo dele plagget i to, og strikke hver del videre så lang du ønsker den, både fremme og bak. Evt felle noen masker der hvor skuldrene skal være. Ser for meg at det kan bli litt klumpete med en hals som skal dekke så mye på kroppen under en jakke.

Lykke til.

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat