Sv: Sliter mye med kvalme. Bør jeg bytte kosthold?
Nupsida:
Jeg begynte samme måned som deg, og har også merket en del uvanlig kvalme den siste tida. Så da søkte jeg i forumet og kom over denne tråden, interessant!
Jeg tar heller ikke disse spesielle ketolyse-tilskuddene, men andre typer vitamintilskudd og noe for magnesium, og holder meg i ketose så godt som hele tida.
For min del er det morgen som er verst. Og det er skikkelig plagsomt om jeg ikke vil spise tilstrekkelig med frokost, for da er jeg mer eller mindre sulten inntil det blir litt lunsj og så sprengsulten til middag.. Jeg har liksom ingen frokoster jeg 'gleder' meg til lengre, alt jeg tygger på kjennes forferdelig og får så lyst til å spytte det ut. Middager er derimot aldri et problem! På kvelden kan jeg kjenne litt ubehag, men da er jeg ikke så sulten, eller føler noe spesielt behov for mat uansett. Pleier å spise salami og smeltet ost på kvelden, kanskje det hadde vært noe å prøve om dagen starter skikkelig dårlig? :P
Men etter å ha lest litt i liknende tråder har jeg fått inntrykk av at dette ikke er uvanlig for de som holder seg i ketose over noe lengre tid. Det skal kunne gå over, og det er nettopp det jeg blir å satse på. 
Jeg ble litt redd for at jeg kanskje hadde greid å utvikle en form for spiseforstyrrelse (pga kvalmen). Men samtidig vet jeg at jeg er lite fiksert på mat nå for tida fordi ketogen kost faller ganske naturlig for meg, så det skurret litt.. :P

|