Vis enkelt innlegg
Gammel 23-06-05, 18:22   #15
Muskat
Seniormedlem

Muskat sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Uren Luren Himmelturen
Muskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastisk

Jeg har aldri rodd noe særlig på romaskin, men mye i en helt ordentlig BÅT. Det er noe jeg savner, og som gjør veldig godt for rygg og armer. Men jeg tror kanskje noe av problemet ditt mofe, er at du tror det er ryggen som skal gjøre arbeidet. Det er det ikke! Du drar med armene, sparker fra med beina, og støtter med magen. Ryggen er selvsagt med, men den må for all del ikke dra lasset alene (bokstavelig talt). Og når du tenker slik blir det mer logisk. Hvis du må tøye veldig for å "hente strikken" er maskina stilt feil. Du krøller bena og glir fram og griper tak. Hold ryggen rett, magen stram, knip sammen i bekkenbunnen og strekk beina. Samtidig lener de deg bakover, nå kjenner du at det tar i magemusklene, mens du bruker dem til å strekke ut kroppen. OSom slutten på bevegelsen drar du armene helt inn til brystkassen. Så slapper du av og lar "strikken" dra deg framover, krøll beina og strekk armene og len deg fram. Gjenta. Husk at når du går fram er de virtuelle årene ikke nede i vannet. Det skal være en lett, avslappet bevegelse. Når du lener deg tilbake arbeider du med rett rygg, faste magemuskler og sterke bein, akkurat som når du løfter.

Håper det var litt nyttig, aner ikke om det kan overføres til romaskin egentlig

Muskat

Muskat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Montignac Svar med sitat