Vis enkelt innlegg
Gammel 28-11-10, 14:46   #15
Hamster59
Medlem

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Tromsø
Hamster59 er på en erverdig vei

Sv: Hva gjør dere i jula?

Har allerede starta, var på julebord fredag. Lot potetene ligge og forsynte meg med pinnekjøtt, ribbe, kålrotmos og rødkål. Forsynte meg også med litt dessert, lot riskremen stå, men tok litt sjokolade- og karamellpudding og litt frukt (halvtinet) med vaniljesaus på.
I går testa jeg ut pølser, hadde kjøpt 2 typer vossakorv, og det blir Gilde sin som får være tilbehør til ribba og pinnekjøttet. (Liker ikke medisterkaker og julepølser, må ha noe som er litt grovere.) Spiste kålrotmos til. Ikke helt lavkarbo, men ikke så verst likevel.
Tror også at julekaker blir litt utfordring, men man kan heller ta litt enn å smake på alt. Siden man holder seg mer mett på lavkarbo spiser jeg godt til middag og klarer meg godt med bare bittelitt kake. Delfiakake er et godt alternativ. Skal lage marsipan og godter sjøl, og så skal jeg skeie ut med julebrød/julekake bakt på speltmel og som er litt mer lavkarbo enn den vanlige. Trenger jo ikke å spise hele brødet når man er i gang, eller? Det blir litt utskeielse med lefse også...

Hamster59 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat