Sv: Karboblokkere
Opprinnelig lagt inn av Nordpia, her.
Enig med deg om at det er snakk om å endre livsstil. Men derfra til å skulle etterleve aldri å spise noe ordinær brødmat eller potet ved spesielle anledninger - middag hos venner, julebord osv - det synes jeg blir litt vel "hysterisk". Misforstå meg rett. Jeg tenker å legge om matvanene mine permanent nå, og er kjempemotivert. Samtidig har jeg ingen planer om å bli fanatisk, så i ny og ne (en sjelden gang) tenker jeg å unne meg gode ting som ikke nødvendigvis er lavkarbo. I de tilfellene kunne det vært greit dersom det faktisk fantes en pille man kunne ta for å blokke opptak av karbs... 
Litt av spørsmålet er om man legger om til en lavkarbo-diett fordi man skal ned i vekt. Da må man faktisk legge endel innsats i det, for å gå ned. Det er vanskelig å "få både i pose og sekk".
Man er vel ikke fanatisk om man velger bort en del for å få resultat vel?
Men ja, når man har nådd vekta man ønsker, og skal leve vedlikehold, så kan man tilføre andre karber. Og man kan skille mer mellom "hverdag og fest" 
Mange må faktisk være strenge kostholdsmessig for å få resultater. Og man må endre en del tankegang og vaner/uvaner ( den jobben er veldig vanskelig)
Det fixer ikke en pille, gitt....
|