Vis enkelt innlegg
Gammel 28-11-10, 16:20   #31
Trolltika
Medlem

Medlem siden: Jul 2009
Alder: 48
Trolltika har en fantastisk aura rundt segTrolltika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Den aller første barnematen

Brukte veldig lite grøt i starten, vi. Kokte og moste grønnsaker gikk ned på høykant (fra 5mnders alder). Helsesøster syntes det var heeeelt greit, mens mammaen til nabojenta som var fem dager yngre fikk kjeft for å ha startet for tidlig med fast føde . Det hører også med til historien at det var min første og hennes tredje unge. Med nr 2 hadde hun fullammet til 9 mnders alder (etter anbefaling fra helsestasjonen ) og to år etter slet hun enda med en unge som bare ville ha melk i stedet for fast føde...

Størsta fikk også hjemmelaget barnemat med grønnsaker, fisk, kylling etc, og den dag i dag velger hun fisk fremfor pølser og hamburgere. Minsta viste tegn til astma og muligens allergi alt fra hun var fire mnder og fikk astmadiagnosen da hun var 6 mnder (men heldigvis ingen allergier). Hun fikk da ikke hjemmelaget mat med fisk, og den dag i dag velger hun bort fisk og grønnsaker dersom hun får mulighet. Hennes yndlingsretter er grøt, pølse og pannekaker

Trolltika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: En kombinasjon av Lindberg og Hexeberg tenker jeg Svar med sitat