Tråd: Karboblokkere
Vis enkelt innlegg
Gammel 28-11-10, 16:35   #8
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 58
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Karboblokkere

Opprinnelig lagt inn av Nordpia, her.

Enig med deg om at det er snakk om å endre livsstil. Men derfra til å skulle etterleve aldri å spise noe ordinær brødmat eller potet ved spesielle anledninger - middag hos venner, julebord osv - det synes jeg blir litt vel "hysterisk". Misforstå meg rett. Jeg tenker å legge om matvanene mine permanent nå, og er kjempemotivert. Samtidig har jeg ingen planer om å bli fanatisk, så i ny og ne (en sjelden gang) tenker jeg å unne meg gode ting som ikke nødvendigvis er lavkarbo. I de tilfellene kunne det vært greit dersom det faktisk fantes en pille man kunne ta for å blokke opptak av karbs...

Jeg har inntrykk av at det ofte er de som er litt nye på lavkarbo som tenker slik?
Er veldig vanlig at man etter en utskeielse finner ut at karbo bare gjør det uggent i kroppen....
Søtt smaker aaaaltfor søtt og "ekkelt", man blir fort oppblåst, får igjen cravings, sliter med fordøyelsen osv...

Jeg har ikke tenkt til å gå ned mer riktig enda og spiser litt karbohydrater.
Feks vanlig pizza på fredager. STEIKE så vondt jeg får i magen!
Tok litt vanlig riskrem, urgh så søtt og ekkelt! Og for en hodepine jeg fikk!

Så, lev lavkabo en stund til, så skal du slett ikke se bort i fra at det ikke er så "fanatiskt" allikevel å droppe utskeielsene

Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat