Vis enkelt innlegg
Gammel 23-06-05, 21:52   #10
Mum 4 2
Seniormedlem

Mum 4 2 sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Sør for Trondheim
Alder: 54
Mum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av HP

Aner egentlig ikke, men det er ihvertfall en annen kultur i biola enn i yoghurt. Og den i yoghurt er ikke særlig happy med magesyren vår...

Vet bare hva jeg har blitt fortalt jeg når det gjelder yoghurt

Dette er hva Tine selv sier om probiotika i biola, sitat sakset fra brosjyre for helsepersonell på http://www.biola.no :

"Probiotisk” er gresk og betyr ”for livet”. Probiotiske melkesyrebakterier har evne til å overleve i fordøyelsen og til å ”bosette seg” midlertidig i tarmen. Dette er viktige forutsetninger for å kunne gi helsefremmende effekter, og skiller de probiotiske bakteriene fra melkesyrebakteriene i vanlig syrnet melk og yoghurt."

Selv er jeg blitt anbefalt å drikke biola av homeopat. Han ville også at eldste sønnen min skulle drikke det pga. gjentagende urinveisinfeksjoner. Men han tåler ikke melk. Dermed kjøpte jeg sånn pulver med probiotika (melkesyrebakt) til han.

Til slutt: Hadde vært kjekt om det hadde gått an å analysere karbene i yogurt og biola ja.....

Men inntil videre, så fortsetter jeg som før, med små mengder biola, og helst til kvelds for å unngå søthunger hele dagen.