Vis enkelt innlegg
Gammel 30-11-10, 11:27   #21
EmilyB
Medlem

Medlem siden: Aug 2009
EmilyB har en fantastisk aura rundt segEmilyB har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er det frekt å ikke spise det er får servert når en er på besøk?

Jeg pleier også å si i fra på forhånd og da sier jeg alltid at jeg tar med egen mat. De fleste tar det greit.

Erfaringsmessig er det ikke det beste å si at man ikke spiser fordi man er på diett. Da risikerer du at mange disse lavkarbodietten, mener at du må unne deg litt innimellom etc. Det jeg sier er at jeg ikke kan spise sukker og hvetemel. HVis jeg får flere spørsmål om hvorfor, sier jeg kort og godt at jeg ikke tåler det og har fått beskjed om å ligge unna fra legen min. Det blir sjelden mer spørsmål da, og folk er veldig forståelsesfulle. Nå skal det sies at jeg er veldig lei av å måtte forklare dette opp og i mente, så det er grunnen til at jeg bare kort sier at jeg ikke kan og ferdig med det.

Jeg ville forøvrig ikke spist litt om du ikke ønsker det selv. Hvis du skal skeie ut, skal du gjøre det fordi du selv vil - ikke fordi du føler deg presset. For min del fører en utskeilese ofte til hyppige dobesøk, tretthet, dårlig form etc så det er ikke alltid jeg synes det er verdt det. Jeg synes du skal gi beskjed på forhånd om at du gjerne kommer, men at du ikke tåler grøt og tar med egen mat. Tror ingen kommer til å reagere på det.

EmilyB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat