Nå har jeg brukt Barbasko Pluss i en drøy måned. Jeg tar en tablett daglig, noe som er riktig dose for de fleste i følge legen.
Jeg tror jeg har effekt på stress. Det er vanskelig å vite helt sikkert da jeg har gjort mange forandringer siste halvår. Men det var ikke før jeg tok Barbasko at jeg merket forskjell på stress. Jeg er nå mye roligere. Har vært i flere situasjoner som før ville hatt meg helt i fistel som jeg nå har tatt med 'knusende' ro.
Eksempel 1: Barnehageavdelingen til min eldste ba om å få komme på besøk, de pleier å besøke 'avgangselever'. Forespørselen kom i mai og været var fint. Jeg sa de var velkommen å tenkte de kunne være ute, nok å se på og gjøre der. Det falt meg ikke inn at det kunne bli dårlig vær. Så ble det regnvær akkurat den dagen. Jeg måtte ta 19 unger pluss 4 voksne inn i huset mitt. Bare tanken på vrimlende unger som skapte rot jeg ikke hadde krefter til å rydde skulle hatt meg nesten i frø. Men jeg tok det helt rolig og barna var kjempesnille å koselige å ha på besøk.
Eksempel 2: Sist jeg var hos legen 'i by'n' sa jeg 'nei takk' til middag hos min bror etterpå fordi jeg ikke orket mer program på en dag en det legebesøket (Min bror hadda akkuat gått kurs i indisk mat, så jeg hadde kjempelyst.) I dag da jeg skulle til legen 'i by'n' igjen, måtte jeg ekstra tidlig opp, til fysioterapaut her først, til legen, derettet dro jeg på Ultra etter avokadoolje og avsluttet på IKEA!! Enda laget jeg middag, 'la i bøt' tripp-trappen og la barn. Nå er det langt på kveld og jeg er fremdeles rolig og ikke stresset, ikke sliten engang - men det blir jeg i morgen.
Jeg har ikke hatt noe som helst effekt på vekta.