Vis enkelt innlegg
Gammel 02-12-10, 09:11   #112
Fjasnissen
Supermoderator

Fjasnissen sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 49
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Mine råd til nye brukere - om kuren og "skikk og bruk" på forumet

Auda.... her var det mye sinne og frustrasjon.

Vi har alle vært nye - det er det viktig å huske på.
Når jeg var ny spurte jeg også en del. Jeg gjorde den klassiske feilen at jeg ikke prøvde å søke først. Men det var etter at jeg hadde lest meg gjennom de to-tre første sidene på ketolyse-forumet, som var der jeg følte jeg "hørte hjemme". Mulig at en ydmyk tone gir flere svar, og at man ikke blir for frustrert hvis noen sier "dette er diskutert her (med link)". Kanskje man ikke får akkurat det svaret man lurte på, men da kan man gå tilbake til tråden sin og si noe sånt som "takk for linken, men det svarte ikke helt på det jeg lurte på. Kan noen utdype, eller evt. anbefale en annen tråd hvor det kanskje svares bedre på?"

Jeg har følt at tonen inne på forumet her har vært veldig bra, helt til jeg kom til denne tråden. Alle her inne sliter, eller har slitt, med seg selv. Ellers hadde vi vel ikke vært her?

Hvis du fortsatt føler at du ikke kan være her, enten fordi du har kommet ut på gal fot med folk, eller fordi du er overbevist om at dette er ett drittsted, så har du tre valg:
1. Forlat forumet (som du har sagt)
2. Ikke forlat forumet (men ikke ta deg nær av det hvis ikke noen svarer på det du lurer på med en gang)
3. Begynn på nytt. Internett har den fordelen at man kan være (i det minste tilsynelatende) anonym. Om du starter opp igjen med et nytt brukernavn, så har du tabula rasa. Så klart, hvis man går på krigsstien igjen, så ender man kanskje opp i samme situasjon en gang til.

Jeg vil gjerne få påpeke at dette ikke er ment som kritikk, men som observasjoner og evt. råd. Jeg kjenner til frustrasjoner som kommer med å være nybegynner, men jeg vet at jeg også har et ansvar når jeg går inn i det ukjente. Lykke til videre.

Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat