Vis enkelt innlegg
Gammel 02-12-10, 12:57   #54
Hasselnøtt
Medlem
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Bygd i Buskerud
Innlegg: 116
Hasselnøtt er på en erverdig vei

Sv: Har fått en helt ny gutt i hus!

Hei. Jeg er helt ny her på forumet og kom over denne tråden. Jeg har selv erfaring med ADHD - kosthold - fettsyrer. Og det virker!

Mine to barn med adhd har hatt diagnosen i 13 år, siden de var 8 år. De er tvillinger. Jeg har forsøkt det meste innenfor kosthold og kom fram til at Feingold-dietten fungerte delvis og at FETTSYRER endret livet deres.

Men, i en kombinasjon så var det mirakelkur for guttene.

For å gjøre en lang historie kort:
Den ene tvillingen gikk på Omega-3 fettsyrer i ett år (da gikk han i 9 klasse). I løpet av det året, så sluttet han med spes.ped og assistent i skolen fordi han ønsket å være mer "som de andre". Han utviklet seg enormt i løpet av dette året i takt med at han spiste fettsyrene.

Den andre tvillingen ble "verre" og måtte ha mer hjelp fra hjelpeapparatet rundt. Han var uttafor, dårligere selvbilde osv. Gutten ble bare mer og mer "borte" for meg. Vi måtte ha hjelp utenifra for å "redde" han. Han ble tett fulgt opp blandt fagfolk pga depresjon og faren rundt det

Jeg var så fortvilet og forstod ikke hva som foregikk. Det ble mye gråt i den perioden. Fattet ikke hvordan vi skulle klare oss gjennom dette. Jeg tenkte og tenkte. Vridde hjernen min. Dette er jo gutter som har samme miljø, bor sammen, spiser samme maten og er ENeggede tvillinger. Hvorfor skulle den ene klare seg så bra, og den andre ikke???

Plutselig så kom det som "lyn fra klar himmel" OMEGA-3 fettsyrer!!! Det var den ENESTE forskjellen på disse to guttene. Det eneste som skilte dem fra hverandre i kosten. Jeg løp inn og slo opp på nettet med en gang og søkte opp ADHD og FETTSYRER....Og der dukket det opp ferske artikler fra England.

.....Jeg kontaktet legen, en forsker og institutt for eneringsforskning. De slo seg sammen og tok blodprøver av guttene og sammenlignet verdier. Gutt nr 2 ble satt på Omega-3 fettsyrer (høy dagsdose) og ting skjedde ganske fort

Ett år etter så hadde jeg en "Ny gutt" jeg også. Så, for oss så er fettsyrer vår mirakelkur. Jeg har lest stort sett alt jeg kunne komme over av info om adhd og fettsyrer og bestillte bøker fra utlandet. Ble litt klokere, men ikke noen ekspert. Det fungerer for oss. OG som legen sa: Helt utrolig forandring. Gutt nr 2 skulle i tillegg til adhd-diagnosen "få" aspergers syndrom diagnose. Men det gikk de helt bort i fra. Alle symptomer som tydet på det var blitt borte i løpet av ett år.

I dag er begge guttene voksne, tatt utdannelse, tatt fagbrev - fikk meget godt bestått, er i jobb, tatt sertifikatet, flyttet hjemmefra og SLUTTET totalt med medisiner.

Så, det går ann....tross at ting virker totalt håpløst i perioder.

__________________



MIN JOURNAL...
Hasselnøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse... Svar med sitat