Vis enkelt innlegg
Gammel 02-12-10, 13:08   #5
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: du blir glemsk av lavkarbo

Jeg har vel opplevd det motsatte, egentlig? I likhet med andre ME-syke har jeg vært plaget med "tåke" i hodet, kognitiv svikt i form av både dårlig hukommelse og konsentrasjonsevne og i det hele tatt. I et par år klarte jeg ikke å lese mer enn ca 5 minutter før jeg var så utslitt at jeg sovnet. Men så la jeg om til ketogent kosthold, og det hjalp enormt. Det siste halvåret har jeg i tillegg fullstendig boikottet gluten, og det mener jeg også å ha merket litt forbedring av. Det har ikke gjort meg frisk, men hodet mitt fungerer i alle fall bedre enn det gjør med masse karbohydrater i kosten.

Og nå ligger jeg som regel på 0-10 karber om dagen og synes det er aldeles strålende.

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat