Sv: Du "sprekker" ikke
Opprinnelig lagt inn av nellie, her.
Jeg skjønte ikke helt den med at hvis man går på pulverkur, da er du enig i at det er sprekk, men hvis man spiser lavkarbo og trykker i seg en sjokoladeplate, da er det ikke sprekk? Synes at uavhengig av kur, så er en evt utskeielse en utskeielse. Med mindre man ikke tar seg inn da.. Da er det fail, inntil man evt tar seg inn igjen.
Ord får vel den betydningen man gir dem... Hvis man synes det høres forferdelig ut med sprekk og lar ordet alene styre hele resten av uka, da bør man kanskje kalle det for noe annet
Poenget mitt er vel EGENTLIG å kaste bort tanken på av å spise mat med liten eller ingen karbohydrater er en kur. Om en spiser vanlig mat da, med mye karbohydrater, og så en dag ikke orker å spise så mye karbo, men havner helt nede på 50 gram den dagen, har da høykarbomannen "sprukket"? Siden han ikke spiste så mye karbo som han "burde" i følge ernæringsrådet? Vi tenker jo ikke sånn den veien, så hvorfor tenke sånn om man spiser lavkarbo?
Pulver og liknende er kurer, altså noe som har en begynnelse og en slutt. DA kan man kalle det sprekk. Synes jeg. Pirkete? Ja. Men likevel er det viktig å forstå at lavkarbo ikke er en kur, og derfor dette innlegget. Fordi jeg har møtt mange som ikke virker å skjønne dette poenget.
|