Sv: du blir glemsk av lavkarbo
Opprinnelig lagt inn av Fra100til70, her.
Har lest litt av svarene deres. Og på lavkarbo , som jeg nå bruker og har gått på i 2 mnd , har jeg ikke hatt noen problemer, men husker at jeg for ca 22 år siden prøvde en null karbo diett, det gikk i kylling stekt i vann uten skinn, fårepølser ( ikke stort annet ) etter 5 dager mistet jeg korttidsminne.... og opplever noen det, så er alle lure nok til å komme seg på karbohydrater igjen. For det var en utrolig skremmende situasjon. 
Når man har levd hele livet på et høykarbokosthold, trenger kroppen tid til å tilpasse seg når man legger om til lavkarbo. Det er en rekke enzymer og prosesser som har ligget brakk, og som må "sparkes" i gang. Dette er individuelt, og kan ta alt fra noen dager til mange uker.
Det du gjorde var å frata hjernen drivstoffet den var vant til å få (glukose) før kroppen var i stand til å produsere nok nytt drivstoff (ketoner). Tilstanden er ikke farlig, og gir seg etter noen få dager. Når du i tillegg bare spiste magert kyllingkjøtt og fårepølse fratok du nok kroppen en del andre næringsstoffer den gjerne skulle hatt også.
-
|