Vis enkelt innlegg
Gammel 02-12-10, 21:42   #29
Kula
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2006
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: du blir glemsk av lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Fra100til70, her.

Har lest litt av svarene deres. Og på lavkarbo , som jeg nå bruker og har gått på i 2 mnd , har jeg ikke hatt noen problemer, men husker at jeg for ca 22 år siden prøvde en null karbo diett, det gikk i kylling stekt i vann uten skinn, fårepølser ( ikke stort annet ) etter 5 dager mistet jeg korttidsminne.... og opplever noen det, så er alle lure nok til å komme seg på karbohydrater igjen. For det var en utrolig skremmende situasjon.

Når man har levd hele livet på et høykarbokosthold, trenger kroppen tid til å tilpasse seg når man legger om til lavkarbo. Det er en rekke enzymer og prosesser som har ligget brakk, og som må "sparkes" i gang. Dette er individuelt, og kan ta alt fra noen dager til mange uker.

Det du gjorde var å frata hjernen drivstoffet den var vant til å få (glukose) før kroppen var i stand til å produsere nok nytt drivstoff (ketoner). Tilstanden er ikke farlig, og gir seg etter noen få dager. Når du i tillegg bare spiste magert kyllingkjøtt og fårepølse fratok du nok kroppen en del andre næringsstoffer den gjerne skulle hatt også.

-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat