Vis enkelt innlegg
Gammel 03-12-10, 10:11   #89
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Du blir glemsk av lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Du tiltrer nok ikke helt min mening, for jeg blir litt småoppgitt over folk som sitter her og mener at KUN 15-20 karber om dagen er lavkarbo, at man lever livsløgn og det som verre er om man "tror man" trives med 50-100 karber om dagen. Hvordan man må trykke andre ned for å hevde seg selv, for å fremme SIN egen personlige sannhet om hvordan ALLE sine kropper fungerer. Også sies det at det er ANDRE som enda ikke har skjønt at jorda er rund?? Vil heller si at de som mener at den ene tingen er det rette for ALLE de 6.8 miliardene kroppene jorda rommer, mangler en hel del på å klare å se the big picture her i verden!


Jeg lurer litt på hva slags briller du bruker når du leser innleggene i denne tråden? Kan du vise oss hvor det blir hevdet:

1. "at KUN 15-20 karber om dagen er lavkarbo"

2. "at man lever livsløgn og det som verre er om man "tror man" trives med 50-100 karber om dagen"


Jeg reagerte på én uttalelse fra Kari Marita: "Tror egentlig ikke 10-20 karber med høy fett er så bra over lang tid."

Når det viser seg at hun tror dette fordi "kroppen trenger karbohydrater" og at "fett fører til økt kolesterol og hjertesykdom" syns jeg det er på sin plass å komme med innsigelser. Gluconeogenese gjør kroppen i stand til å lage den mengden glukose som trengs uten å tilføre karbohydrater gjennom kosten. Koblingen mellom mettet fett (huff!) og HKS har man aldri klart å bevise, selv om man har forsøkt helt siden Ancel Keys tid.

At noen "føler" at mye fett ikke er bra, er helt greit. Det samme med følelsen av hvilken mengde karbohydrater egen kropp trenger. Ingen kan argumentere mot påstanden om hva man "føler". Når det derimot blir hevdet at et LCHF-kosthold ikke er bra over lang tid syns jeg det er på sin plass å be om begrunnelse. Når begrunnelsen da blir at man "føler" det ikke er bra for egen kropp er man ferdig med diskusjonen - det blir umulig å komme videre.

Jeg holder ikke pusten mens jeg venter på at du skal vise oss hvor disse rare påståtte utsagnene finnes...


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat