Vis enkelt innlegg
Gammel 03-12-10, 12:33   #92
Chantelle
Medlem
 
Chantelle sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Skien
Innlegg: 320
Chantelle er en juvelChantelle er en juvelChantelle er en juvel

Sv: Du blir glemsk av lavkarbo

Hei!
vil bare skrive om min erfaring på lavkarbo. Jeg har prøvd både 15, 30, 60 karbo pr dag og vanlig høykarbo -kost(lavfett). Jeg har aldri vært overvektig, men testet ut for helsen sin skyld.

Noen trives bra i ketose, mens andre fungerer ikke på det. Det betyr ikke at den er verken bra eller dårlig, men kan passe for noen. Noen er "fett" -typer, andre er protein eller karbo-typer(les stoffskifte).
Dette kan også forandre seg underveis.
JEG trenger karbohydrater i min kost. jeg blir sliten, trøtt, uvel og GIKK OPP i vekt på 20-30 karbo. jeg lå på ca 70-80 % kcal fra fett. jeg fikk cellulitt hud og en bilring rundt magen. altså ikke særlig sunt! jeg påstår IKKE at MYE fett(spesielt mettet) er skadelig, men mulig dårlig kombinasjon m lavt blodsukker, kronisk utmattelse og lavt stoffskifte. derfor blir tester og forskning på dette aldri riktig. hva om 100 som meg ble testet da?? da ville ketose og mettet fett fått dårlig rykte!
da jeg økte til ca 50-60 karboer fikk jeg mer energi(og tilsvarende ned i fett) og det ble lettere for meg.
jeg kjenner meg igjen at ekstrem lavkarbo ikke er så bra, men tror det kan være bra for noen

VI ER FORSKJELLIGE! .. og heldigvis for det )

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/exercise/wE5swIX/]

Chantelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kjernesunn/lav GI/raw Svar med sitat