Vis enkelt innlegg
Gammel 03-12-10, 13:44   #96
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Du blir glemsk av lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

Rugbrødet er bra for fordøyelsen,det metter veldig og det er sunne kornprodukter.Bra for di med diabetes og høyt blodtrykk også.Folk med diabetes 2 sluttet med medesin når di spiste brødet,det samme med blodtrykket.Spiser 4-5 skiver pr dag + 2 frukter grønnsaker,middag.ca 1500 kcal.Så det er ikke bare brød heller.Det er jo rugmel,sammalt hvete,kruskakli,solsikkekjerner linfrø.bla i brødet.Jeg annbefaler det ihvertfall.Så brødet motvirker betennelser og sykdommer det.

Jo men da må du jo ikke si at du slanket deg med å spise rugbrød. For det er jo ikke hele sannheten. Du slanket deg jo med å spise mindre på Grete Roede vis, som nok stemmer mer når jeg leser dette . Du får det til å høres ut som du bare spiste brød, brød og brød og enda mer brød.

Folk med diabetes får som regel forbedring av sykdommen så lenge de går ned i vekt. Det gjør også folk med høyt blodtrykk, så slike ting kan ikke tilskrives brødet, det kan heller ikke ett høyt fettinntak bare for å ha det sagt, så lenge at det medfører vektreduksjon. Da er det gjerne en kombinasjon av flere faktorer og vektreduksjonen er nok den en primære faktoren til dette.

Det er forskning som viser at både rug og hvete (jeg ser begge i ingrediensene) har protein som har ett enzym som forårsaker sykdommer og betennelser. Det skjer riktignok ikke hos ALLE, så jeg skal ikke påstå at det er usunt eller farlig pga det, men du kan heller ikke påstå at det motvirker sykdommer og betennelser av samme grunn. Enzymet er livsfarlig for cølikare, som kan i ekstreme tilfeller dø av det.

Jeg tror nok at du har rett i at det både er bra for fordøyelsen og metter veldig. Det har jo linfrø i seg . Og linfrø er bra for treig mage og er en god fettkilde, men man skal ikke spise for mye av det pga at det blir ubalanse i de essensielle fettsyrene og da oppstår helseproblemer

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat