Vis enkelt innlegg
Gammel 03-12-10, 15:22   #99
Kula
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2006
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Du blir glemsk av lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Tja ca et år?? Er kanskje ikke nok det??

Eller nå løy jeg faktisk litt. Jeg begynte på SDS i november i fjor og holdt på til februar. Gikk da konsekvent på 25-30 g kh hele perioden (og gikk rett fra veldgi høykarbo og rett over tildet) og raste ned i vekt. Var bare de to første ukene som var vanskelige med tung kropp og tungt hode, etter det trena jeg og var i mitt livs form.

Ble ganske matlei etterhvert så jeg begynte derfor på ketolyse i mars med ca 15 g kh til dagen. Da ble det bomstille i vektnedgang og jeg ble så tung og trøtt i kroppen at jeg nesten ikke klarte å trene. I juli klarte jeg å presse vekta ytterligere ned 3 kg, og det var i en periode der jeg lå høyt i kh-inntak (pga av masse jordbær) igjen (40g) og jeg trente en god del og jeg telte kalorier (JADDA jeg gjorde det, fy meg). I august begynte jeg på skaldeman fakirmetoden med nesten 0 g kh, det holdt jeg ut i 6 uker da var jeg så gåen i kropp og hodet at jeg gikk opp til ca 10-15 g kh igjen. Holdt på med det frem til for to uker siden uten at kroppen min ble noe bedre. I tillegg la jeg på meg 2-3 kg. For to uker siden begynte jeg nok en gang på SDS og ligger nå konsekvent på 30-40 g kh til dagen. Jeg er i storform, løper lange turer, løfter tunge vekter og fungerer atskillig bedre på jobb. Sjefen lurte faktisk på hva som hadde skjedd med meg og om jeg hadde fått B12-sprøyte eller noe.

Jeg ser ingen grunn til at jeg skal gå på mindre karber og bruke en lang tilvenningsperiode, det er bare tull når jeg faktisk har superresultater (både i vekt og generell helse) med et høyere inntak av karber.

Hmm... du har vært mye mer tålmodig enn det jeg ville ha vært. Under normale omstendigheter trenger kroppen din 100-120 gram glukose daglig når du er i ketose. Leveren skulle vanligvis ikke ha noen problemer med å produsere det du trenger. Om du spiser 15 eller 40 gram karbohydrater daglig, er forskjellen såpass liten at leveren skulle kompensere for dette "på strak arm" ved å produsere tisvarende mindre eller mere glukose.

Jeg vet ikke, men muligens kan en forklaring være at du gikk glipp av en del næringsstoffer da du lå som lavest i karbohydratinntaket? At det kanskje ikke har med selve karbohydratene å gjøre, men i resten av innholdet i matvarene du har økt inntaket av?

-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat