Sv: Du blir glemsk av lavkarbo
Opprinnelig lagt inn av Kula, her.
Hmm... du har vært mye mer tålmodig enn det jeg ville ha vært. Under normale omstendigheter trenger kroppen din 100-120 gram glukose daglig når du er i ketose. Leveren skulle vanligvis ikke ha noen problemer med å produsere det du trenger. Om du spiser 15 eller 40 gram karbohydrater daglig, er forskjellen såpass liten at leveren skulle kompensere for dette "på strak arm" ved å produsere tisvarende mindre eller mere glukose.
Jeg vet ikke, men muligens kan en forklaring være at du gikk glipp av en del næringsstoffer da du lå som lavest i karbohydratinntaket? At det kanskje ikke har med selve karbohydratene å gjøre, men i resten av innholdet i matvarene du har økt inntaket av?
-
Tja for å være helt ærlig så bryr jeg meg ikke hva det er som gjør det, men bare sånn det er sagt spiste jeg alle anbefalte vitaminer, lever/innmat, anbefalte grønnsaker osv - jeg fulgte boka. Uansett, det fungerer sånn som jeg har det nå og da endrer jeg ikke på det. Ser ingen god grunn til å ligge veldig lavt i kh-inntak når det ikke fungerer og jeg blir surrete i hodet. Har en krevende jobb og trenger et vel fungerende hode.
Tror rett og slett at vi bare må innse at kroppen ikke er en maskin som virker likt hos alle og som kan "justeres" sånn som vi vil. Selv om det finnes forklaringer på at "sånn er det/sånn virker det", så er det, for å bruke en klisje, ingen regel uten unntak. Vi må rett og slett bare prøve og feile til vi finner ut hva som fungerer, men det er jo greit å dele erfaringer underveis slik at man vet hva man kan prøve/ikke prøve.
|