Sv: Du blir glemsk av lavkarbo
Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.
Oi, det skulle være en parantes rundt den. Den er bare essensiell for barn. De andre åtte er essensielle hele livet. (Listet opp ni stk)
Jeg har aldri sagt at det bare er lavkarbo som funker for å gå ned i vekt. Men la oss nå ikke blande å gå ned i vekt og spise sunt. Bare fordi man går ned i vekt betyr ikke at noe er sunt. Auschwitz-"dietten" funket som bare det for vektnedgang. Det var ikke mange som gikk opp i vekt på den. 
Og når det gjelder din mening om lavkarbo så skal du få spise etter den retningen du vil selvsagt. Men ikke kom her med falske påstander og begrunn det med "fordi jeg tror det er slik" og nekte å gi slipp på meningene dine når du blir konfrontert med fakta. 50-100g kh er fint det, så lenge det er ett valg at man vil være mer moderat og ikke fordi man tror at kroppen trenger 50-100g kh. For det gjør den IKKE.
Mettet fett har aldri blitt bevist at det er skadelig for oss, ei heller har kolesterol. Det begynte som en hypotese som etterhvert ble godtatt som fakta til tross for mangel på bevis. Mangel på bevis er ikke nødvendigvis bevis for det motsatte, men når man prøver igjen og igjen og igjen gjennom 50 år og ikke klarer å bevise det så bør man stoppe og tenke. Og mange studier har faktisk bevist det motsatte, men de blir ofte ikke publisert eller så trekker de rare konklusjoner. Hvis de ikke får resultatet de forventer, så blir den ofte nedlagt fordi "det måtte være en faktor som de ikke fant som spilte inn".
Å herrejemini. Jeg har aldri sagt at for å spise lavkarbo må man spise under 20g kh. Og jeg sa da aldri sagt at man er ufornuftig hvis man spiser 50-100g. Det er ett personlig valg. Jeg følte jeg måtte gi svar på tiltale da Kari Marita synset uten å backe opp med fakta.
JEG blir småoppgitt over folk her som aldri klarer å forstå at man ikke angriper folk bare fordi man opplyser i en tråd at kroppen fungerer fint ned til 0g kh. Og folk som stadig føler at de må forsvare Lindberg-kosthold selv om ingen angriper personen eller kostholdet. Lær å lese hva jeg skriver i stedet for å lese mellom linjene ting jeg ikke mener en gang. Ro deg gjerne ned, slutt å være så negativt innstilt til alle mine innlegg, les innlegget mitt én gang til og se om du fortsatt leser det du trodde. Jeg skrev at man ikke måtte ha 50-100g kh, men at man klarer seg fint på tilnærmet null kh. Hvordan vinkler du det til at jeg synes alle som spiser moderat lavkarbo er dumme? Håper jeg får møte deg en gang, så får vi snakket ut og får bort den spente tonen mellom oss. Det er som regel DU som hopper opp i forsvarsposisjon, ikke andre som angriper deg.
Nei jeg gir ikke slipp på meningene min e nei.Alt trenger ikke være basert på fakta,og selv om ting er forsket på trenger det ikke bety at det er riktig heller.Det er slik at mange av dere sier en ikke skal stole blindt på eksperter ,det vil jeg tro gjelder forskning både på lavkarbo og karborikt kosthold.Så tvile på ting å ha sine meninger må man få ha .Blir fort fesing på forumet her hvis noen mener noe annet enn standaren og det som er "fakta" her!
|