Sitat:
Han sier blant annet at man ikke kan ’fjerne candida’ ordentlig før man har fjernet tungmetaller. Candidaen ’omkapsler’ på en måte metallene, beskytter kroppen mot skader av disse, derfor holder kroppen på candidaen. Ikke så godt forklart av meg, men har dere hørt om det før?
Dette er riktig ut fra hva jeg har lært. Skal se om jeg finner litteratur på området.
Jeg hadde Candida for en del år siden, ifølge en lege som også var naturmedisiner, fulgte hans råd, og har nå ingen merkbare plager. Hans råd gikk på kosthold, fjerne all amalgam og jeg fikk tabletter (noen spesielle sterke, husker ikke hvilke, reseptbelagt og dyre kanskje).
Jeg gikk også til vitamin- og mineralterapi hos en homeopat. Ja, jeg fikk homeopat-medisin som skulle støtte utgiftningsprosessen også. Jeg kan kanskje finne papirer på hva jeg tok denne gangen. Det var nok helt sikkert Mercury - homeopatmedisin.
Sitat:
Guro:
Er du ferdig med å fjene amalgamet? Holdt på lenge? Ble det dyrt? Brukte du vanlig tannlege?
Jeg fjernet all amalgamen min i løpet av, ja jeg husker ikke sikkert, under ett år kanskje. Jeg gikk til en tannlege med kompetanse på området, som holdt til i Oslo. Det kostet jo litt, men tror ikke det kom i opp i mer enn 4-5.000 kroner.
Tannlegen må ha spesielt utstyr. Ikke går til "vanlig" tannlege å gjør dette!
Jeg hadde en maske over ansiktet, koblet til et avsug som sugde opp kvikksølvdampen. Det er dampen som dannes når amalgamet fjernes som er farlig, ikke evt. biter som du svelger.