Vis enkelt innlegg
Gammel 05-12-10, 10:28   #1
Augustina
Seniormedlem
 
Augustina sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 40
Innlegg: 555
Augustina har en fantastisk aura rundt segAugustina har en fantastisk aura rundt seg

Karbohydrater og stoffskifte?

Følgende påstand på fitnessbloggen:

"Karbohydrater er ekstremt viktig for stoffskiftet ditt (og er en av hovedgrunnene til at mange har lav forbrenning) - de spiser rett og slett for lite karbohydrater. Man kan spise etter "lavkarbo"-prinsipper, men jeg ville prøvd å fått i meg minimum 80g karbohydrat per dag - for da vet du i alle fall at du ikke tukler med stoffskiftet ditt (T3, T4, TSH prøvene)".

Ehm, jeg trodde karbohydrater kunne tukle med stoffskiftet for jeg fikk lavt stoffskifte når jeg spiste høykarbo. Jeg har forstått det sånn at Robert Eilertsen er generelt skeptisk til lavkarbo og at han dermed støtter seg på en annen litteratur enn oss her, men hvilke argumenter kan man bruke mot en slik påstand? Blir litt oppgitt når så mange leser bloggen hans og følger hans råd til punkt og prikke, spesielt når han faktisk bare slenger ut påstander uten noe som helst referanser.

Og hva er deres erfaring med stoffskifte og karbohydrater vs. stoffskifte og lavkarbo?

__________________
Titt gjerne innom min personlige blogg: Gladpuls.wordpress.com

Eller Motivated - en felles trenings- og motivasjonsblogg med 6 fantastiske jenter.
Augustina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - med oppmot 70 karbs pr. dag Svar med sitat