Vis enkelt innlegg
Gammel 05-12-10, 13:03   #4
Kjetilsen
Juniormedlem

Medlem siden: May 2010
Hvor: Bærum
Alder: 42
Kjetilsen er på en erverdig vei

Sv: Karbohydrater og stoffskifte?

Min personlige erfaring er faktisk at stoffskiftet mitt stoppet opp uten karbohydrater, hadde et lite testprosjekt hvor jeg spiste nullkarbo i nesten tre måneder, da spiste jeg så mye jeg klarte omtrent hver gang jeg var sulten.

Alt var vel og bra i begynnelsen, men de siste to-tre ukene slet jeg mer og mer med å holde meg varm, frøs spesielt mye på føttene, og humøret var ikke spesielt bra, i tillegg så blusset eksemen og kvisene opp igjen, så da valgte jeg å avslutte hele greia for en uke siden, og begynne å spise endel karbo igjen, men kun naturlig uraffinert karbo som feks poteter eller fullkornsris, det har faktisk gått ganske problemfritt, og jeg føler meg allerede litt varmere og humøret er også blitt bedre.

Står endel om dette i denne bloggen: http://michelblomgren.blogspot.com/ skrevet av en forhenværende LCHFer som har opplevd akkurat det samme.

Et par andre erfaringer fra det testprosjektet mitt var at så lenge det ikke er karber til stede, så er det vanskelig å legge på seg, jeg gikk hverken opp eller ned på de tre månedene, enda jeg var oppe i 7000kcal på det meste noen dager, og lå ellers på 4500-6000kcal om dagen.

Som sagt dette var min personlige erfaring, jeg tror det er ganske stor forskjell på folk hvordan de reagerer på karbohydrater.

Kjetilsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: naturlige matvarer Svar med sitat