Sv: Aeryths oppussingsprosjekt
Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.
jeg vet det finnes sånne hvite bånd til å lime på slike "ender" - klister på ene siden og blankt på andre siden. Men om de finnes i sort - nei se DET var en annen historie Kan alternativet være å sette to mindre dype skap mot hverandre? Skru de sammen og ha dører på hver side? Har ikke Ikea to dybder på disse skapene mon tro?
Jeg foreslo å sette sammen to skap og eventuelt sage av halvparten av dem, men snekkeren mente at det sannsynligvis var greiere å få møbelsnekker til å lage skrog.
Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.
Jeg vil ha LYS på kjøkkenet og det der må da formelig sluke lyset? Tro meg - med årene trenger man bare mer og mer arbeidslys og jeg hadde rett og slett ikke klart å jobbe noe særlig på en kjøkkenbenk som er svart med svarte skap rundt. Men det er jo du som skal like det, ikke jeg. Jeg synes jo til og med eik er alt for mørkt og dystert...
Overskapene hadde jeg nok kuttet ut, trenger du så mye skap da? Vi har riktignok slike skap her hos Lille Gubben, med dører på begge sider, men de er hvite og dessuten har vi ikke sitteplasser langs den øya så den fungerer mer som en romavdeler mellom kjøkkendelen og spise-delen. Men jeg hadde ikke ville hatt den med svarte fronter nei, det tror jeg vil bli fryktelig dominerende.
Jeg har mer skapplass der jeg bor nå, og jeg fyller det likevel ganske godt opp, og jeg bor alene... To høyskap, 8 underskap + hjørneskap med karusell + dobbeltskap under vasken + ett smalt underskap, 10 overskap + hjørneoverskap. Helt svart (svart sokkel og svart lyslist) synes jeg ble for dystert, eller kanskje jeg bare syntes det var for kjedelig? Men med litt lyse innslag, så synes jeg at det var flott.