Sv: Aeryths oppussingsprosjekt
Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.
Med andre ord; Folk flest er kjedelige! 
Andre skal få lov til å ha hvitt kjøkken altså, men jeg synes det blir litt kjedelig.,"Alle" har jo det. Men for all del, det er en "ren" stil, og jeg liker "ren" stil. Mange fine, hvite kjøkken.
Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.
Aeryth: Jeg glemte å forklare hva jeg mente med åpen hylleløsning. Forsøkte å google etter bilder, men fant ikke. Siden kjøkkenet i svart vil få litt industripreg så har jeg sett noen utrolig kule glasshyller en gang som hang i stålvaiere fra taket. Med glass og urtepotter på f.eks. Veldig stilrent, og som sagt litt røft industrikjøkkenpreg 
Nesten som dette, men med kraftigere vaier: http://www.viivilla.no/gjor-det-selv...-skohylle.aspx
Hm. De var jo litt kule, men jeg ser ikke for meg de henge fritt over baren. I så fall måtte det være noen korte på tvers av baren på veggen. Hm.
Jeg har sett på de fleste fargene, føler jeg. Men det er stilig når man kan skimte strukturen bak, hm... Men når man først skal se strukturen, så synes jeg at man skal se den litt mer enn man så på den svarte eika.
Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.
Kult at du vil gå for svart synes jeg, Aeryth! Du har helt tydelig din egen smak og stil, så gå for det du vil ha! Man skal selvsagt tenke igjennom valgene man gjør, men kommer det innenfra i stedet for å bare være en motesak, så tror jeg ikke man skal være redd for å gjøre det litt annerledes enn det som er vanlig Og som du sier, du er bare 26. Du trenger ikke tenke på alderdommen riktig ennå 
Hehe, det er ikke noen motesak som gjør at jeg har lyst på svart, nei. Og jeg er ikke redd for litt annerledes! Det er jo det som er gøy! Det er ikke gøy å ha likt alle andre. Er det nå jeg skal nevne at jeg skal ha en U-sofa med to små bord i stua? Jeg ser for meg at det blir kult, muligens med en sjeselong på den ene siden, så nesten en G-sofa? Men stueprosjektet kommer senere. Nå er kjøkkenet viktigere, og kanskje også de to badene.
Opprinnelig lagt inn av Veggpryd, her.
Aeryth, du behøver jo ikke ha svart både oppe og nede. Svarte benker og hvite overskap f.eks.? Og svart kjøkken blir utrolig stilig om helheten blir riktig. Svart kjøkken, hvite overskap, turkise fliser og vegger/tapet som passer til kjøkkene. Det er detaljene som bestemmer om kjøkkenet blir fint eller ikke. Hva slags kran og oppvaskum, belysning, dørhåndtak, benkeplate osv. Når alt dette passer sammen, kan du ha nesten hva som helst av kjøkkeninnredning.
Jeg har sett noen med svart nede og hvitt oppe, men jeg synes det blir snodig med forskjellige farger på skapene. Jeg synes det stykker opp kjøkkenet og at det blir mindre helhetlig bilde. Jeg er fan av å holde seg til farger og ikke bare putte ting inn. Mitt kjøkken nå er furudører (tror jeg) med hvit benk. Men det er mange fargeklatter som passer sammen til det anonyme kjøkkenet. Limegrønne barstoler, håndklær, boller, stearinlys. Det meste er limegrønt. Det blir så mye bedre helhet av slikt, synes jeg. Selv om kjøkkenet i seg selv er stygt, så blir det OK på grunn av detaljene.
Jeg har sett noen bilder av svarte kjøkken, så jeg vet at det KAN bli fint. Om JEG klarer å få det fint er en annen sak... Jeg vil gjøre ett forsøk i alle fall. Jeg er litt bekymret for at det blir mørkt, samtidig som jeg vet at det er utrolig mye lys som kommer inn, så jeg tror det skal gå.