Sv: Dårlig samvittighet når jeg er mett
Opprinnelig lagt inn av Hamster59, her.
Vi er jo blitt indoktrinert med dette i årevis, ikke så rart om vi da sliter med dårlig samvittighet. Man må rett og slett bli dekoda, og det kan ta litt tid. Vi jenter er ellers eksperter på dårlig samvittighet. Ikke rart man sliter, i tillegg til overvekt går man og drasser på masse kilo med dårlig samviitighet. Skulle gjerne hatt en kur mot akkurat det! 
Er det "spis som en fugl" regelen som sitter igjen i bakhodet vårt, mon tro? Mamma kommenterer ofte at jeg spiser mye og da helt sikkert med tanke på hva hun selv spiser i forhold,-noe som ikke er stort. Tanken om at hun er svært mye lavere enn meg kommer liksom ikke til henne før hun klarer å lire av seg :"skal du spise alt det der?Jeg fikser ikke at fremmede ser meg spise fordi jeg orker ikke høre at jeg spiser mye eller at andre lik min mor putter ansiktet nedi maten min i nysgjerrighet. At halvparten av innholdet er kalorifritt omtrent(salat, agurk) vet jo ikke de som tror jeg spiser så mye, men jeg vil ikke forsvare meg heller, fordi jeg mener de heller burde holde seg for gode for slike utsagn.
|