Vis enkelt innlegg
Gammel 06-12-10, 23:23   #14
Mr. Muscle
Medlem

Mr. Muscle sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Randaberg
Mr. Muscle er ny på veien

Sv: Utrolig lilla utslag på ketostixen etter trening

For meg handler dette om enkel logikk. Går du på et høykarbokosthold og trener vil kroppen hovedsaklig forbrenne karbohydrater og stixen blir da gul (null utslag) grunnet liten produksjon av ketoner som følge av lav fettforbrenning.
Dersom du ikke inntar karbohydrater må kroppen forbrenne fett ved lav til middels intensitet. Høyere fettforbrenning (som følge av trening) fører til høyere produksjon av ketoner, som gir lilla utslag på stixen.
Det å sitte på ræva å se på tv eller trene styrketrening gir liten fettforbrenning og kroppen jobber da på hovedsaklig på glukose. Derav lys rosa stix.

De som tror at stixen blir lilla på lett til middels intensitet skyldes væskemangel må gjerne tro det, men det dere leser i en lavkarbobok er ikke nødvendivis sannheten. Det må gå an å bruke logisk fornuft. Lavkarbo er ingen religion og de forskjellige lavkarbobøkene må ikke sees på som bibler.
Men for all del, jeg er fullt klar over at vannmangel kan føre til lilla stix grunnet urinkonsentrasjonen, men lilla stix tyder oftest (logisk sett) på høyere fettforbrenning.

Hvorfor kan da noen få lilla stix, dersom de er svært inaktive? 1. Konsentert urin. 2. Høy fettforbrenning som følge av høy vekt/fettprosent. Jeg hadde selv lilla konstant når jeg var bælfeit. Nå får jeg kun lilla om jeg trener. Men det skyldes nok at jeg mister så mye vann under trening døh...

Mr. Muscle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Absolutt NULL karbohydrater Svar med sitat