Vis enkelt innlegg
Gammel 07-12-10, 01:31   #40
Mr. Muscle
Medlem
 
Mr. Muscle sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Randaberg
Innlegg: 234
Mr. Muscle er ny på veien

Sv: Utrolig lilla utslag på ketostixen etter trening

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

Det stemmer ikke,du forbrenner fett selv om du spiser karber før trening.Tror du må lese deg opp på et treningsforum før du svarer så skråsikkert på det som har med trening å gjøre.Trener du mye selv?For det virker som du tror du er en ekspert,og det irriterer meg ihvertfall.

Dersom du spiser karber før trening øker insulinproduksjone. Insulinet har som hovedoppgave å redusere blodsukkeret grunnet at høyt blodsukker er giftig for kroppen. Musklene vil bruke glukose til forbrenning. Insulinet vil sende resten av glukosen som musklene ikke bruker til leveren. Der blir de omgjort til fett. Insulinet vil så sende det fettet som allerede er i blodbanen opp i fettcellene, det samme med glukosen som er omdannet til fett. Samtidig vil insulinet holde fettet låst i fettcellene. Som sagt er insulinets jobb å redusere blodsukkeret, da er det viktig at fettforbrenningen skrus av slik at glukosen i blodet faktisk blir redusert.

Jeg har faktisk lest rimelig mye på både ernæringsområdet og treningsområdet, men det aller meste handler om sunn logikk...

__________________


Mr. Muscle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Absolutt NULL karbohydrater Svar med sitat