Vis enkelt innlegg
Gammel 07-12-10, 10:13   #1
christine76
Medlem

christine76 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 49
christine76 har en fantastisk aura rundt segchristine76 har en fantastisk aura rundt seg

Farvel til pupper og ryggproblemer

Har jo skrevet litt om dette her og der før, men vil gjerne lage en samlet tråd for meg selv. Litt fordi det kan være ryddig og nyttig for meg selv, og litt fordi det var begrenset hvor mye informasjon jeg fant når jeg prøvde å undersøke på forhånd, så kanskje andre vil ha nytte av å lese hvordan min prosess er.

Litt forhistorie først. Jeg var helt klart først ute av alle jeg kjente med å få pupper, og det ble det veldig mye oppmerksomhet rundt blandt guttene på barneskolen, på godt og vondt. Mest helt greit, jeg har stort sett aldri vært redd for oppmerksomhet. Da jeg begynte på ungdomsskolen var jeg fremdeles slank, og innen da var jeg vel en D-cup. Litt vanskelig å vite i og med at jeg frem til nylig alltid har brukt for små størrelser i BH. Og det var i 8. klasse at jeg for første gang begynte å slite med problemer med hodepine, ryggvondter og stiv nakke.

Siden den gang så har både puppene og jeg vokst. I fjor vinter veide jeg 109.6 kg og brukte størrelse 85J i BH. Det er seriøst mye pupp. Jeg har vært bedre i rygg og hode innimellom og værre innimellom. Har tidligere lekt med tanken på om det kunne bedre seg ved en operasjon. Men det har liksom aldri vært aktuelt. For det første burde man være ferdig å amme før en eventuell operajon, og når jeg var det så var jeg for feit.

Nå har jeg jo slanket meg masse og er pr definisjon normalvektig. Puppene har også slanket seg, og jeg bruker nå størrelse 70H i BH. Mye mindre pupp å bære på. Men jeg merker fremdeles belastningen på ryggen ganske godt og er avhengig av både trening og innimellom kiropraktor for å fungere. Puppene ser heller ikke ut. Flotte i BH, ikke særlig imponerende uten. Så nå begynte jeg å innse at det begynte å bli på tide å seriøst vurdere brystreduksjon. Jeg nevnte det for fastlegen som etter å ha notert litt og sett på meg litt skrev en henvisning. Det ble litt kluss, for han sendte den først til en klinikk som ikke utfører den operasjonen lenger. Men jeg fikk vite at på Fana Medisinske Senter er de flinke og har kort ventetid så da ringte jeg dem og fikk en time til konsultasjon allerede mens henvisningen var på vei i posten.

Snakket en del med legen der om hvorfor jeg ville gjøre dette, om hvordan operasjonen var og mulige komplikasjoner og alt det der. Jeg kledde av meg og han målte her og der og kjente litt på puppene. Sa at det nok ikke var mer enn 250 til 300g å fjerne på hver bryst, men at jeg absolutt falt inn i gruppen for dem som kan få operasjonen dekket. Jeg fikk tilbud om operasjon alt under en uke etter på grunn av en avbestilling. Men det kunne jeg ikke på grunn av jobb, så jeg skal inn i morgen, to uker etter konsultasjonen.

Har gått ned ca 40 kg og driver og vedlikeholder
christine76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravaganza/generel lavkarbo Svar med sitat