Vis enkelt innlegg
Gammel 07-12-10, 15:02   #4546
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Men torsk spiser vi! Som glefser i seg både mus og andre ulumskheter som jeg IKKE skal nevne...

Jeg visste det var en grunn til at jeg ikke liker torsk

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Hvorfor er det nesten ingen som bryr seg om rettskriving og grammatikk lenger?

Åh, jeg gjør! I følge flere er jeg født med rødpenn, og jeg har ikke minst jobbet som korrekturleser i flere år for mange blader, pluss enkeltoppdrag (jeg har f.eks lest korrektur på nettsidene til ketolyse.no ), og det påvirker jo en hel del.

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Men ALLE feilene kan ikke skyldes på dysleksi. Og som regel er det ganske enkelt å se hva som skyldes det, og hva som skyldes latskap og "ignorance"....

Dette er jeg helt enig i! Jeg har ikke særlig problemer med å lese forskjell på dyslektiske skrivefeil, og hva jeg anser skyldes ren og skjær latskap, ignoranse, etc, som jeg ser flere har nevnt.
Og som et godt eksempel: Jeg er bare så skuffa om dagen! La min elsk på bandet Fjorden, Baby! da de kom, og ble så lei meg da de la opp. Full av forventning hørte jeg på den nye singelen som ble sluppet for noen uker siden etter at de kom sammen igjen. Jeg trodde jeg skulle få mark da jeg hørte refrenget: "Eg var så langt vekke, NÅR du vekket din følelse i meg". Gruuuu! De synger forsåvidt på bergensk/loddefjordsk (om noe heter det), så vær så snill, fortell meg at dette er dialekt og ikke en uhorvelig irriterende grammatisk feil .

Men, for å ha det sagt, slurvefeil skjer alle, noen bokstaver blir stokket om, eller et og annet ord forsvinner i forbifarten, dét er så klart helt greit, men konsant orddeling, blanding av og/å og da/når, manglende mellomrom etter punktum og ny setning, eller konsekvent dårlig tegnsetting i det hele, åh, det får det til å gå litt kaldt nedover ryggen på meg ... .

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥